Krabi, Thajsko: nejznámější thajské pláže a mé dojmy z nich

Kdo cestuje sám, není nikdy sám. Tohle heslo je více než pravdivé a potvrzuje se mi pořád dokola. Kdybych si to spočítala, tak jsem úplně sama cestovala možná dva měsíce. V lednu jsem měla jednu z nejmilejších návštěv – kamarádky, které znám už od střední školy, si se mnou 3 týdny užívaly Thajsko. Navštívily jsme celkem tři místa – Krabi, Ko LantuKo Ngai. První v pořadí bylo Krabi.

Cesta na Krabi, aneb Thajsko mě učí trpělivosti

Cesta z Khao Sok do Krabi byla (ostatně jako skoro všechny přesuny v Thajsku) lehce na infarkt. Dopravu jsem měla zaplacenou od hotelu do hotelu a už to skoro vypadalo, že to tak opravdu bude. Ovšem pak jsem se zasekla 4 kilometry před Krabi, kde je stanoviště minivanů. Všechny, kteří na něj přijedou, překládají do dalších minivanů podle toho, kde je kdo ubytovaný. Já jela do Krabi Town, kam nikdo nejel, takže jsem si pěkně hodinku a půl počkala. Mezitím mi ještě nabízeli taxi za 300 bahtů. Děkuji pěkně, tolik stála celá cesta sem. Thajsko vás ve spoustě věcí zocelí a naučí nestresovat se, ale tady začínaly téct nervy i mě.

Jako vždycky ale Thajsko nezklamalo, nějak se to vyřešilo a já dorazila do města. Sice ne k hotelu, ale ten kousek pěšky už dojdu. A tam na mě čekaly holky! Kterým se nějakým zázrakem podařilo sehnat dřívější let z Bangkoku. Bylo naprosto úžasný vidět po dvou měsících známé tváře. A to cukroví taky nebylo k zahození, dotek našich Vánoc v Thajsku…děkuju holky!

Krabi, Railay Beach: must visit, které stačí vidět jednou

Díky tomu, že holky dorazily dřív, mohly jsme hned odpoledne prozkoumat první pláž – Railay Beach. Jedna z nejznámějších pláží, kterou se Thajsko chlubí na všech promo materiálech. Mno. Za mě tak 50 % maximálně. A to jen díky skalám obklopujícím pláž. To byla vážně nádhera. Ale. Je to takové „must visit“, které vám stačí vidět jednou a vracet se sem nechcete. Alespoň já určitě ne. Moře nic moc čisté a doslova hlava na hlavě. Cesta zpátky pro mne byla tak trochu vysvobozením. Den jsme zakončily večeří na velkém night marketu hned u přístavu. Spousta super jídla za pár korun, v tom Thajsko nezklame nikdy a proto ho nikdy nepřestanu milovat.

Galerie

Krabi, Tiger Cave Temple: šílený výstup s úžasnou odměnou

Druhý den jsme se s holkama vypravily na Tiger Cave Temple. Tak strašný výšlap jsem snad v životě nezažila. Celých 1 237 schodů. Některé vysoké jako dva schody. V půlce se mi chtělo brečet. Před cílem se mi chtělo umřít. Do toho drzé opice, co se vás snaží okrást. Po cestě dolů mě bolely kolena jak blázen. A když jsem slezla, klepaly se mi nohy jak nikdy. Namožené svaly jsem cítila ještě týden. A při pohledu na schody se mi chtělo zvracet. A znova brečet. Jakmile jsem ale vylezla nahoru, rudá jako přezrálý rajče, viděla jsem asi nejkrásnější vyhlídku svého života. Nádhera, nádhera, nádhera. Tenhle výšlap stál rozhodně za to.

Poznámka: Pět let poté mám za sebou hromady dalších úžasných vyhlídek, tu z Tiger Cave Temple na Krabi ale pořád řadím mezi své top zážitky.

Krabi, Ao Nang a Pai Plong beach: jak se z ošklivé pláže dostat na hezkou

Jelikož jsme holky super akční a šikovné a Tiger Cave Temple jsme zvládly za dopoledne, zbyl odpoledne čas na Ao Nang Beach. Další z nejznámějších thajských pláží. Upřímně nechápu moc proč. Moře špinavé, pláž ošklivá a úplně o ničem, kolem jen samé předražené restaurace, hromada turistů a atmosféra žádná.

Něco hezkého se tu ale přeci jen najde. Pláž Pai Plong Beach Centara. Abyste se na ni dostali, musíte dojít až na konec Ao Nang a pak přes les. V maps.me označeno jako Monkey Trail, případně je možné jít přes moře (při odlivu). Pláž je asi nejhezčí z těch, které najdete nejblíž ke Krabi Town (a které jsem viděla já). Zátoka obklopená skalami, krásná pláž, voda celkem čistá a pár lidí. Parádička.

Večer jsme zakončily klasicky na night marketu, tentokrát i s Davidem, se kterým jsme tou dobou byli v kontaktu cca měsíc přes FB a který měl zrovna cestu přes Krabi na workaway do Khao Soku. Večeře, po které jsme ještě vyrazili na drink, byla v klasickém thajském duchu, tzn. sdílená luxusní ryba a krevety. I přes solidní únavu dámské části jsme vydrželi asi do půlnoci. Doufala jsem, že na Davida ještě někde po cestě narazím, tušila jsem, že by to mohlo být vážně dobrý. A nespletla jsem se, i když to jsem v tu dobu nemohla vědět – nedlouho po našem prvním setkání jsme spolu podnikli nezapomenutelný super punkový trip a za další čas se David stal mým společníkem a ošetřovatelem po mojí nehodě na motorce ve Vietnamu.

Maya Bay a Phi Phi: krása zkažená davy turistů

Poslední den nás čekal výlet na Bamboo Island, Maya Bay, Phi Phi a okolí, který jsme si rezervovaly přes hotel. Organizace výborná a na jedničku, bylo vidět, že pořádaní výletů tady mají vymakané. Bamboo Island byl nádherný, krásná pláž a průzračné moře, které vás přesvědčí o tom, že Thajsko je ráj na zemi. Měly jsme ale štěstí, že jsme sem dorazily mezi prvními, protože za chvíli se pláž už značně naplnila.

Kam jsme včas nedorazily, byla Maya Bay. Zátoka, kterou proslavil film Pláž s Leonardem DiCapriem. Úžasná pláž s jemným bílým pískem a křišťálově průzračnou vodou ležící v zálivu obklopeném skalami si svoji slávu rozhodně zaslouží. Ovšem zapomeňte na to, že si tady lehnete a vychutnáte si tu nádheru. Absolutně narváno. Pokud byste chtěli vidět Maya Bay v její nedotčené podobě a bez turistů, zaplaťte si soukromý výlet a jeďte dříve nebo naopak později. Za tímto účelem se jeví jako lepší ubytování na Phi Phi, které bylo naší poslední zastávkou. Nestihla jsem z něj vidět moc, ale ačkoli turistická místa moc nemusím, na den dva by tady určitě stálo za to zůstat. Pokud nejste příznivci rušných party míst, ubytovat se můžete i dál od centra a mít tak víc času na prozkoumání ostrova a jeho okolí.

Poznámka: Maya Bay byla nedlouho po naší návštěvě uzavřena za účelem obnovy ekosystému. Na začátku roku 2022 se po skoro 4 letech otevřela – s přísnějšími pravidly pro vstup a limitem na denní počet návštěvníků. Narvaná pláž je tedy minulostí, počítejte ale s tím, že se zde nevykoupete a výlet si raději rezervujte s předstihem.

Krabi: moje dojmy na závěr

Co říct závěrem? Krabi a jeho okolí jsou opravdu nádherné, ale vyžadují trošku pevnější nervy, obrnit se trpělivostí a počítat s tím, že na plážích rozhodně nebudete sami. A že to nebude vždycky jako z propagačních obrázků cestovek. Byla jsem ráda za ubytko Sleep Easy Krabi v centru Krabi Town. Nebylo tu přelidněno, atmosféra byla víc lokální, všechno bylo relativně blízko, poblíž night market se spoustou super jídla a příjemné bary bez diskoték, prostitutek a nalitých uřvaných skupinek. Za mě ideální stanoviště pro poznávání Krabi.

Krabi: rozpočet na jednu osobu za 3 noci

• Doprava, výlety: 330 baht minibus, 2 260 baht výlet Phi Phi, lodě, taxi.
  • Ubytování: 1 100 baht.
  • Strava: 625 baht.
  • Alkohol: 500 baht.
  • Cigarety: 159 baht.

Celkem: 4 974 baht, 3 233 CZK

Poznámka: uvedené ceny jsou z doby pár let zpátky a nemusejí odpovídat dnešní realitě.

Kontakt

Praktické
Powered by 12Go system

Češka v Malajsii

Váš průvodce pro exotickou dovolenou