3 holky na tripu v Thajsku, část druhá – Koh Lanta

Život v plavkách, bez bot, na motorce s větrem ve vlasech a se zrníčky písku všude možně. K tomu teplo, sluníčko, moře, pláže, přátelé a dobré jídlo. Dokonale namíchaný koktejl s názvem „perfektní dovolená“. A my jsme si tenhle koktejl opravdu vychutnaly. Holky byly na dovolené a já jsem se tomuhle dovolenkovému stylu s radostí přizpůsobila. Zařizování všeho na vlastní pěst jsem na chvíli zanechala a svěřila se do rukou hotelových recepčních. Kdo se bojí jet do Thajska bez cestovky, věřte tomu, že je to jednodušší, než si jít koupit u nás rohlík. Na letišti, na ulici, v hotelích i zapadlých uličkách najdete agentury nabízející transporty do všech nejnavštěvovanějších míst Thajska. Stačí jen ukázat prstem, vybrat si a zaplatit.

Přesunově odpočinkový den první

Z Krabi na Ko Lantu jsme jely cca 4 hodiny domluveným transportem, který nás vyzvedl na hotelu a odvezl zase až k hotelu. Záměrně jsme vybíraly místa blízko u sebe, aby si holky užívaly dovolenou a ne přejezdy. Ubytované jsme byly v resortu Lanta Nature Beach resort, který byl umístěný přímo na pláži a měl i super bazén. Když už platím za dražší ubytování, preferuji ta s bazénem. Není nic lepšího, než ráno vylézt z bungalovu, skočit do bazénu a pak si vychutnat snídani. Zbytek dne po příjezdu už jsme věnovaly jen pospávání na pláži, relaxu a jídlu.

Den druhý – objíždíme pláže

Diskuze o půjčení motorky probíhaly ještě před příjezdem holek. Lucka si byla jistá, že řídit nebude. Já jsem si byla jistá, že tři to na jedné motorce nedáme. Zuzka si nebyla jistá, jestli řízení zvládne. Všechny tři jsme si byly jisté že půjčení auta je drahé a taxíky stejně tak. Nakonec jsme to zvládly na dvou skůtrech úplně v pohodě. Až na pár úseků je silnice rovná a bez prudkých zatáček. A ten neuvěřitelný pocit svobody a volnosti, který vám jízda dá, je k nezaplacení! Samozřejmě při tom ale nezapomínejte na opatrnost! Projely jsme se až na jih, do Národního parku a cestou si daly pár zastávek na plážích. Upravený park, krásná pláž i Nature trail z jehož začátku je úžasný výhled na zátoku. A všude přítomné drzé opice, dávejte si pozor na batohy! Když vás po cestě přepadne hlad, zastavte se v restauraci nad Bamboo Bay, vaří tady výborně….a ten výhled, prostě ráj.

Galerie

Den třetí – staré město, vesnice mořských cikánů a odpočinek

Druhý den bylo trošku zataženo, tak jsme místo pláží vyrazily do Old Townu. Řízení už šlo všem skvěle, takže jsme si užívaly jízdu a pozorování života místních podél silnice. Old Town je, jak už název napovídá, stará část Ko Lanty, kde najdete klasické domky na vodě a spoustu obchůdků a restaurací. Moc příjemné městečko. Jeden z nápadů bylo, nechat se odvézt lodí na protější ostrov, ovšem cena, kterou nám místní rybář nabídl za odvoz byla nehorázně napálená. Na řadu přišel druhý plán, návštěva vesnice, kde žijí sea gypsy. Po cestě zpátky jsme zase potkali restauraci se super výhledem na moře a skvělým jídlem. Na zbytek dne se nám vyjasnilo a tak jsme si mohly dát zasloužený odpočinek na pláži 🙂

Den čtvrtý – vodopády, zmatky a pláže

Třetí den byla Lucka trochu unavená a tak jsme se Zuzkou vyrazily samy. Cílem byl vodopád Khlong Jark Waterfall a pláž Khlong Jak Bay. Na motorce se dá zajet až k parkovišti před vodopády, odkud je to pak cca půl hodinky pěšky. „Silnice“ je ale nezpevněná a plná výmolů, kdo nemáte s řízením dost zkušeností, nechte raději motorku dole. Cesta k vodopádům byla ze začátku v pohodě, pak byl terén trochu horší. Zuzka začala být z cesty unavená, přeci jen předchozí dny, ač se to nezdá, byly dost náročné. Vrátila se tedy zpátky a já pokračovala dál sama. Přišla jsem ve správný okamžik, rodinky s dětmi se zasekly u jeskyně, která nebyla úplně nic extra a já tak měla možnost se v jezírku pod vodopádem vykoupat sama. Se Zuzkou jsme se měly sejít na začátku cesty. Došla jsem k parkovišti motorek a Zuzka nikde. Chvíli jsem čekala, ale nikde nikdo. Hm asi jsme se špatně domluvily, jedu dolů, na rozcestí. Zuzka opět nikde. Tady už jsem dost znervózněla, protože jsem věděla, že si stěžovala, že se jí motá hlava. Signál na net ani volání tu nebyl. Co teď? Snad se jí nic nestalo! Dostala jsem docela do stresu, takže se mi podařilo zabouchnout si klíče od motorky v úložném prostoru vevnitř. Neptejte se mě, jak se mi to podařilo. Naštěstí Thajci mají hubené ruce. Neobešlo se to bez hromady smíchu. Mě ovšem moc do smíchu nebylo. Musela jsem se vzdálit někam, kde byl signál a pokoušela se kontaktovat Zuzku. Bohužel marně. Naštěstí se za deset minut objevila! Neskutečně se mi ulevilo. Poučení zní: pokud půjdete s někým někam a rozdělujete se, domluvte si pořádně místo setkání! Zbytek dne jsme strávily poleháváním na pláži a večerním drinkem v baru. Tři dny utekly jako nic a nás čekal den poslední.

Den pátý a poslední – dělíme se na výlet na ostrovy a k jeskyni

Na poslední dny si holky zaplatily výlet po severní části ostrova, kolem mangrovů a na ostrov Ko Talabeng. Vrátily se moc spokojené a doporučují. Výlet si zařídíte buď v hotelu na recepci nebo v jakékoli agentuře na ulici. Já jsem měla potřebu být malinko akčnější a tak jsem vyrazila k Tiger Cave. Začalo to úplně parádně, projížďka na motorce podél pobřeží, roztomilé dětičky všude kolem, sluníčko, pohoda. Platím vstup a babča se diví, že jdu sama. No a? Za chvíli jsem pochopila proč. Jsem tu sama. Sama někde bůhví kde v lese. Maps.me se moc nechytá a já si nejsem jistá, jestli jdu správně. Cesta je dost mokrá a klouže. Komárů a jiné havěti asi miliarda. A ano, krém s 80% DEET určený pro tyto případy si hoví v mém báglu na resortu. Pak cesta končí. Přede mnou je potok a hromada šutrů. Nějaká další cesta v nedohlednu. Chvíli tam tak stojím a přemýšlím jestli chci být poseroutka. NECHCI! Takže to přelezu. Kousek se brodím potokem a pak narazím na cestu. Hurá. A zase konec cesty, prolézačka přes kameny a….a nakonec si to začnu docela užívat, hrdá na sebe, že jdu dopředu a ne zpátky. Před jeskyní samozřejmě chvíli zaváhám, jestli jít dovnitř, ale pak si jeskyni pěkně prolezu. Je to tu nádherný! Cesta zpátky vypadá úplně jinak, než cesta tam, ale to už mě nerozhodí a neohroženě se vydávám zpět i s koupačkou v mini jezírku na potoce. Když vylezu z džungle a podívám se na svoje nohy, hrkne to ve mě. PIJAVICE. Svině klouzavý. Publikum pro hysterický záchvat v nedohlednu a tak je sundám a šlapu dál. Jakmile vylezu ven z džungle, kupuji colu, abych doplnila energii. V obchodě ušmudlané děti s vykulenýma očima, které se stydlivě schovávají za babičku. Bože jak já je miluju. Jsem solidně unavená ale moje euforie ze zvládnutého výletu nezná mezí. Za odměnu si jedu koupit šaty, které jsem si vyhlídla v Old Townu, dám si parádní oběd a pak už jedu zpátky. Vrátit motorku, zajít s holkama na poslední večeři a drink a zabalit se na cestu na Ko Ngai.

Rozpočet na jednu osobu na 5 nocí na Koh Lantě

Praktické
Powered by 12Go system

Češka v Malajsii

Váš průvodce pro exotickou dovolenou