Lenka a Lenka ve Vietnamu, část V. na cestě po Ha Giang loop

Po občerstvení s výborným vietnamským kafem a parádním výhledem už nám moc kilometrů nezbývalo. Byla jsem už celkem unavená. Nikdy jsem tolik kilometrů najednou na motorce neřídila a teď si to brázdím serpentýny severního Vietnamu. Za normálních okolností je 65 km hračka. Řízení ve vietnamských horách je ale celkem dost velký rozdíl oproti například řízení v ČR.

První záchytný bod, městečko v oblasti Quan Ba

Konečně se před námi otevřel výhled na údolí kolem města Quan Ba s dvěma typickými špičatými kopci uprostřed. Náš první záchytný bod. Už jenom sehnat ubytování. Zkoušíme dva motely u cesty, cena 200 000 dongů za pokoj. Raději bysme něco levnějšího. Navíc jsme viděly pár pěkných homestay na agodě. A levnější. Vydáváme se kamsi mezi rýžová pole. Ani google maps ani maps.me nefungují úplně přesně. Oblast na sever od Ha Giangu je už opravdu celkem odlehlá a zatím poměrně nedotčená, takže občas se musíte spoléhat spíš na vlastní intuici než na mapy.

Tip č. 1: Mobilní mapy nefungují v této oblasti úplně přesně, mějte raději víc aplikací ke kombinování, případně papírovou mapu

…a ubytování ve vesničce uprostřed ničeho…božský klid a relax!

Homestay nakonec najdeme, ve vesničce pár kilometrů za Quan Ba. Působí maličko uměle, zřejmě dělaná pro turisty, ale mě se tu líbí. Absolutní ticho, klid, příroda a hory kolem. Lenka už tak spokojená není, čeká večer pracovní rozhovor a potřebuje dobrou wi-fi. Mě se ale zase nechce zpátky do města. Obě jsme unavené a máme celkem dost. Sílu už máme maximálně na odvázání našich mini batůžků z motorky. Takže zůstáváme v Ly homestay.

Galerie

Zvládneme ještě malý výlet? Ne, už raději jen sedět a kochat se

Vlastně se chceme ještě jet podívat na vodopád. Podle mapy by měl být kousek od homestay. Prý je tam špatná cesta, varují nás z ubytování. Pcheeeeeeee. Nejsme žádný másla, to dáme. Mno nedáme. K vodopádu vede úzká polní cestička svažující se prudce dolů. A to si ještě ani nejsme jisté, jestli je to opravdu ta správná cesta. Každopádně na motorce se na ní pouštět nebudeme a pěšky na to taky není sil. Dřepneme si na kámen, zapálíme cígo a čumíme na hory. Hlavou se mi honí asi milion věcí. Jsem šťastná, že jsem vážně tady. Severní Vietnam a hlavně tenhle okruh byly jedny z těch částí, na které jsem se při svojí cestě těšila nejvíc. A teď jsem vážně tady. Možná se mi i trochu zaleskly oči. Možná určitě jak se znám.

Tip č. 2: Ubytování na celém okruhu není problém sehnat na místě, maximální cena je 200 000 dongů za dvoulůžkový pokoj s teplou sprchou, klimatizací a koupelnou

…a užít si super večeři

Ještě se projedeme trochu po okolí a zamíříme zpátky vyčkávat na večeři. Do mě okamžitě padá pivo, do Lenky jen o chvíli později. Čeká ten pracovní hovor, který se nakonec nekoná. Večeře je v klasickém (nejen) vietnamském stylu. Na stůl se nanosí vše, co je uvařené a každý si bere co chce. Sdílení jídla je jednou z podstat asijského stolování. Ne nadarmo se říká, že sdílená radost, dvojnásobná radost. Já tenhle způsob jídla miluju. A k jídlu nechybí ani typická vietnamská pálenka. Večeříme dohromady s dalšími hosty z homestay. Směs lidí z Ukrajiny, Anglie, Holandska, Itálie, Dánska a Čech. Snad jsem nikoho nevynechala. Popijeme, pokecáme a lehce se opijeme. Všichni ale rozumně, protože druhý den řídíme.  Ráno si dáme společnou snídani, poobjímáme se a každý vyrážíme zase dál.

Tip č. 3: Vyzkoušejte si klasické homestay s typickou vietnamskou večeří, dobře se najíte a poznáte fajn lidi

Nezapomenutelný večer a jede se dál

Tenhle večer byl z těch, které se vám zapíšou do hlavy a do srdce. Vlastně úplně obyčejné setkání pár lidí. A přesto neobyčejné a krásné. Vládla vážně super atmosféra jakou jsem dlouho nezažila. V hostelech se většinou lidi až tak snadno do řeči nedávají. Ale když sedíte s někým u večeře, je to úplně jiné. Možná je to i tím, že při cestování se všichni stáváme otevřenější a komunikativnější, než jsme byli dřív. I já jsem se stala a jsem za to nesmírně vděčná, protože jsem díky tomu dostala příležitost potkat a poznat spoustu skvělých a úžasných lidí.

Orientační ceny ve Vietnamu

Jaké jsou ceny ve Vietnamu? Budete-li se držet lokálního způsobu stravování a dopravy a volit skromná ubytování, tak vás dovolená ve Vietnamu vyjde velice levně.

• Půjčení motorky: 80 – 150 000 VND
  • Natankování plné nádrže: 40 – 55 000 VND
  • Vietnamská káva: 20 000 VND
  • Pho v lokální restauraci: 20 000 VND
  • Maso na špejli na ulici: 5 000 VND/ks
  • Banh mi ze stánku na ulici: 10 – 20 000 VND dle náplně
  • Větší jídlo v lokální restauraci: od 30 000 VND
  • Večeře v homestay: 100 000 VND/osoba (na Vietnam je to celkem vysoká cena, jídla je ale opravdu hodně a zážitek z večeře je k nezaplacení)
  • Snídaně v homestay: 40 000 VND/osoba
  • Ubytování v homestay: 80 000 osoba VND/noc
  • Hodně jednoduché, základní ubytování, pokoj pro dvě osoby: 100 000 VND/noc
  • Lepší ubytování v hotelu s klimatizací a teplou sprchou, pokoj pro dvě osoby: 200 000/noc
  • Ubytování v hostelu: 30 – 100 000 VND
  • Cigarety místní značky: 10 000 VND
  • Fake redbull: 15 000 VND
  • Malá voda: 10 000 VND
  • Malé pivo v plechovce: 15 000 VND
  • Pivo na ulici v Hanoji: 5 000 VND

10 000 vietnamských dongů je cca 9 až 10 Kč dle kurzu. Ceny se mohou v různých oblastech lišit. Sever Vietnamu byl o maličko dražší než jih.

Kontakt

Praktické
Powered by 12Go system

Češka v Malajsii

Váš průvodce pro exotickou dovolenou